onsdag 2 oktober 2013

Och så målar vi vidare!!

Ligger och drar mig i sängen, och funderar lite över hur jag ska lägga upp dagen. Börjar med en prommis med hundarna, men inte så lång eftersom jag har en begynnande förkylning som knackar på i form av huvudvärk och rinnande näsa. Men detta tror jag går att bota med Kan Jang. Sen får jag och Fredde måla på ytterligare ett lager på väggarna i förrådet. Eftersom vi målar direkt på osb skivorna så var det väntat med många lager. Och golvet köpte vi färdigt igår. Det blev ett enkelt laminatgolv i vitlaserad ek från Rusta för 79:- kvm. Funkar hur bra som helst.....det är ju bara ett förråd!! Men det är 15 års garanti på golvet!! Helt galet!! Köpte även vacumpåsar med väska till alla täcken och kuddar som vi annars förvarar i sopsäckar, och som tar HUR mycket plats som helst. Nu ska här komprimeras!!! Till gardiner köpte jag täckes väskor, så att man enkelt kan se genom plasten vad man har i väskan, istället för att som nu förvara dem i flyttkartonger som man måste riva runt i för att hitta något. Ja favoritgardinerna får givetvis hänga på galgar som vanligt, men på rätt ställe!! Jag går verkligen igång när det gäller att organisera och effektivisera. Och känner jag mig själv rätt, så kommer det nog att rensas ut en hel massa oxå ;) Var föressten till doktorn i måndags, och ha fått nya värktabletter. Jag har ju ätit treo 2st var fjärde vakentimme i 10-15 år, och börjar se att mitt blod ser ut som hallonsaft. Man blir ju lite rädd för vad som kan hända om jag får ett sår invärtes, som man inte ser....... Nåja nu fick jag utskrivet Tramadol 100mg som jag ska ta med 2 alvedon direkt på morgonen istället. Och igår räckte det nästan hela dan, fick ta 2 treo innan jag la mig, så det känns bra!! Nackdelen med Tramadolen är att jag känner mig susig i kupan några timmar efter jag tagit den. Men det ger sig väl vad det lider, och jag får ju försöka planera mina dagar utifrån det. Skulle ju helst vilja ha ett liv utan piller och ont alls.....men man kan ju inte alltid välja!! Och jag är en aktiv själ, som vill göra saker.......så då är det bara at gilla läget. //Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar