fredag 25 oktober 2013

Är det månne läge för en varggrop????

Har stora svårigheter med att somna då nacken och leder värker som tusans, och både mina sömn och starkare värktabletter är slut. Ingen lysande bra combo måste jag säga!! Men jag har pratat med VC tidigare idag, och får förhoppningsvist nya tabletter utskrivet tills i morgon. Detta är nu tredje natten på raken som jag ligger och vrider mig i sängen utan att kunna sova. Och dricker treo på pricken var fjärde timme :( Ytterst irriterande, för jag är ju som i en trötthets och värkdimma hela dagarna oxå, och får inte många knop gjorda varken med jobb eller annat....... Nåja det var ju inte egentligen detta jag skulle orda om utan om potentiella vargar som kan smyga omkring här :O (dessa tankebanor är exakt vad sömnlöshet kan göra med en människa)!!! Jag låg här i sängen i mörkret kl: 02:30 och försökte verkligen slappna av och försöka somna. Lyssnade på vinden som ruskade i trädtopparna därute i det tysta mörkret, då jag helt plöttsligt började fundera på om det kan finnas vargar här. Och tänk om det nu skulle komma en varg, och så har vi sopor i en mindre tunna längst inne i carporten, då skulle ju (den potentiella) vargen givetvis dras dit av lukterna från all gammal mat som jag rensat ut från kylskåpet idag.......huga...... Och så spann hjärnan vidare, när jag funderade på att gå ner och sätta mig i soffan en stund för att avlasta nacken från trycket av kudden......Tänk om jag när jag sitter i soffan, tittar ut genom våran glasdörr och genom vårt inglasade rum, och ser ett par gula ögon stirra på mig från carporten......hu,hu.....vad skulle jag göra då????? Hemska tanke.....detta fick hjärtat att galoppera i kroppen av skräck!!! Just då brakar det till i vårt knäpptysta sovrum, så jag måste ha lättat en meter upp i luften där jag låg i sängen, och jag sätter mig käpprak upp och försöker ta in vad jag hör......Pulsen är nästan uppe i 350, och hjärnan är inne i nån slags "fly eller fäkta" dispyt med sig själv, när jag sakta börjar ta in att det är lilla Diva som krafsat sig upp och står och dricker vatten!!! Herreje vad hon skrämde mig, liten som hon är, sötskrutten där. Men här halvsitter jag nu en timme senare, fortfarande klarvaken, och bloggar..... Pulsen har väl sjunkigt något, men inte helt än......suck, detta blir en lång natt!!! Funderar på om jag måste byta ut glasdörren till en täckt dörr, eller gräva en varggrop bara för säkerhets skull. Vad hjälper det om man har larm när vildmarken tittar in??? Ja vi får verkligen hoppas på att jag får mina sömntabletter i morgon, så jag slipper sitta här och skrämma upp mig själv med mina fantasifoster hela nätterna. //En mycket skakig Kerstin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar