fredag 18 oktober 2013

Är i mål!!! +lite till :)

Tjooohoooo......idag visar vågen att jag nått mitt mål, + 1 extra kilo, som tydligen rann av i rena ivern!!! Mycket glad tjej!! Mitt mål när jag började med LCHF var att gå ner från mina påsmugna 75 pannor till 64, som är ganska ok till min längd på 174. Idag stannar vågen på 63 kg!!!! De här sista kilorna har varit ganska sega, eftersom jag är duktig på att fuska med bakverk. Men så skärpte jag till mig, och vips så gled de av :) De säger ju att med LCHF så stannar viktnedgången automatiskt när man når sin perfekta vikt för ens kropp. Nu vill jag nästan tycka att den kan stanna här på 63. Känner att det är lagom och nog. Jag vill ju inte se ut som ett anorektiskt benrangel heller :/ Eller det kanske inte är så stor risk, men, men ändå. Nu känns det bra :) Fördelen med lCHF är ju inte bara viktnedgången, även om det var därför jag började med LCHF. Men det har ju fört med sig en helt annan medvetenhet om vad vi stoppar i oss för skit i vanliga fall. Och hur detta påverkar kroppen med både värk och övervikt. Jag håller mig till rena produkter utan tillsatser av olika slag (så mycket det går) i min matlagning. Och har utvecklats massor i köksregionen :) Tyvärr får jag extremt dåligt samvete över vad jag matat mina barn med under deras viktiga uppväxt, men det kan jag ju idag inte göra något åt. Men nu är vi 4/5 delar av familjen som äter en liberal LChF, och det känns bra iallafall!! Och jag påtvingar dem inget. Men jag kan styra målen till att inte innehålla mjöl och socker i stor del, förutom till vår hockeyspelare som ibland vill ha sig lite pasta oxå. Annars får han potatis eller ris till, vilket ifs oxå innehåller kolisar, men fortfarande känns nyttigare ;) Kan väl säga att matkontot har blivit en smula (läs dubbelt så högt) dyrt. Men det är väl spenderade pengar i vår hälsa!! Jag köper så närproducerade varor som det bara går, och ekologiskt om det är möjligt. Sen om jag får stå och muttra när Klöverbergsgårdens ägg bara spicker när man kokar dem är smällar jag kan ta, eftersom det är en gammal arbetskompis till mig som har startat det. Jag känner henne, och vet att hon har bra djurhållning och sunda värderingar. Och så ligger det ju i Klöverträsk i Luleå!! Mycket närproducerat och bra :) Nä nu får det vara slutbabblat för idag, måste ta tag i dagens agenda, denna vackra soliga och nysnöade fredag!! //Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar