måndag 2 september 2013

Beach 2014 börjar nu!!!

Trodde i min enfald att jag hurtigt skulle blogga om flytten, och om hur mitt nya hus sakta växer fram till ett hem......Ack så naiv man kan vara säger jag bara ;)

Flytten gick jättebra och snabbt, tack vare våra starka grabbar och deras kompisar. Och hemmet växte fram nästan över en natt :)
Här trivs vi verkligen, och havet är så rogivande både att lyssna och att se på......jag har äntligen kommit "hem" !!!

Semestern gick så fort när man var sysselsatt varje dag. Men det var otroligt skönt att bara vara hemma. Ingen stress över något, utan vi har pulat på bara :)

Nu har jag börjat komma in i mina nya arbetsrutiner, där jag kommer att jobba hemmifrån mestadels. Skönt på många sätt, men givetvis saknar jag ju att få slänga lite käft med mina grabbs oxå. Men jag får åka in lite då och då och jobba där oxå.

Med LCHF-en har det ändå gått hyfsat bra med under semestern, förutom sista veckan då vi var helt förtappade i bakverksträsket....
Men nu är det skärpning och nya friska tag som gäller.
Jag har börjat testa 5:2 fasta sen förra veckan, och det går bra. Ska köra det ett tag så får jag sen se om det gör någon nytta på något plan. Annars testar jag kanske 16:8 fasta istället. Vet faktiskt inte riktigt vad man kan förvänta sig av detta fastandet, men alla som prövat verkar ju vara så nöjda, så vi får väl se!!

Har även antagit en plankan-utmaning, där man ska göra plankan varje dag, med början på 20 sec, för att sen efter en månad kunna stå 5 min. Låter ju väldigt enkelt och bra för både mage och rygg. Har funderat på det nån vecka, så det passade perfekt med denna utmaningen!! Tack Anna!!

Så 2x20 sec är gjorda idag. Kändes nästan lite löjligt enkelt, men det är nog bra att inte köra på för hårt i början, så man inte kroknar av träningsvärken.
Har även börjat ta mig ut på 6km prommisar med både Uffe och hundarna. Vi har en sån fin och skön gångväg här ute i Lövskär, där hundarna kan springa lösa medans vi går. Härligt!!
Jag har ett mål -att vara fit till nästa vår och sommar!!

Jag har gått ner 10 kg med att ändra kosten till LCHF sen förra året i maj. Och då har det varit med en massa fuskande och "unnande" hit och dit som bryter viktnedgången. Har egentligen bara några enstaka kilon till att gå ner till min (tror jag) idealvikt. Men nu vill man ju även tighta upp sig lite oxå.
Kan bli jäkligt sur på whiplashen som gör att jag inte kan köra styrketräning, som jag älskar......men jag får försöka på andra sätt. Det ska gå!! Beach 2014 börjar nu!!

//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar