lördag 7 september 2013

Mysmorgon :)

Lördag morgon, och jag tar mig en riktigt lång mysstund med hundarna och ipaden i sängen.....så skönt :)

Igår var jag och lämnade in vår gamla älskade ford mondeo på Nordiska bil för inlösen. Det var ju inbrott i den här tidigare i somras, och den hade blivit så förstörd så det inte lönade sig att laga den :( Fan så förbannad man blir på folk som inte kan låta bli andras sker!!! Skit oxå!!!
Nåja nu blev den inlöst, och vi har köpt en ny begagnad Toyota Corolla åt Sandra, så hon kan ta sig hit till Lövis när hon känner för det :)
Den var i riktigt bra skick för att vara en -94!!

Vi hade även en smärre bajstunne katastrof här igår. Mitt som det var gick det inte att spola, och det visade sig att septiktanken var full!!! På en fredgkväll :(
Vilken panik vi fick!! Vart ringer man, är det någon som har jour.....men allt löste sig. Det kom en snubbe från Råneå som hade jour.....kostar mest troligt skjortan, men nu kan vi använda toan igen......phju och halleluja!!
Man lär sig saker varje dag med huset, och nu vet vi att man inte behöver okynnes spola ner en snus, el tandtråd bara så där. Tanken fylls på så fort då!!

Nåja efter bajskatastrofen tog vi oss en härlig bastu, kollade film med ett par glas rött innan det blev dags för sängen. Och nu ligger jag som sagt kvar här och myser.

Idag ska vi åka in till stan och kolla på matmarknaden på storgatan. Sen har vi en kille som ska komma hit på em för att kolla på lite träd som vi vill ta ner. Ska bli skönt att få röja lite grann, och veden är ju välkommen till att värma bastun med. Kommer att gå mycket ved där under hösten och vintern kan jag tro. Det är ju så fantastiskt härligt att få bada vedbastu :)

Nej nu ska jag sluta babbla, och fortsätta läsa boken O.S,A av Denise Rudberg. Har fått 3 av hennes böcker, och de var riktigt bra. Tack Carola!!

Ha en underbar lördag och helg allihopa// Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar