onsdag 13 maj 2009

Spökrädd!!

Har kommit fram till varför jag inte kan sova...jag törs inte släcka lampan. Och stänger jag ögonen måste jag genast öppna dem för att se så att ingen står o tittar på mig.....jag är spökrädd!!! Har sovit ensam nu flera nätter och nu vill inte ens Diva sova med mig....vilken tur att Uffe & Jesper kommer hem på fredag. Även om Uffe snarkar är det bättre än detta!!!! Men jag får ju tvättat en del under nätterna, så inget ont som inte för nåt gott med sig ;P
Samtidigt kan det bli dyrt om jag inte kan sova....jag läser inredningstidningar...och gissa om jag är full av idéer nu. Vill göra om i badrummet...men badrum kan ju bli rätt dyra så jag spånar på lite egen producerade budget lösningar....vilket jag tror kan funka. Måste bara kolla upp olika material om och hur de funkar i ett badrum. Vill ha turkost....men velar mellan väggarna el, enbart kakel, textilier och lull lull. Hm...behöver nog fler sömnlösa nätter innan jag har klurat färdigt.
Sedan har vi detta med altaner och utemöbler.....vill byta ut våra utemöbler...men det hade å ena sidan varit skitmysigt med lite skönt soffhäng, med en u-formad soffa med ett litet soffbord där man kan slappa under härliga sommar kvällar...(men de är ju lätträknade).....eller å andra sidan ett traditionellt bord med sköna positionsstolar som är mest bekvämt att äta vid....hm....Det mest praktiska är ju matgruppen, men ack så tråkigt. Har även funderat på att bygga ut altanen i olika sektioner så jag får plats med allt......men sommaren är ju så kort här uppe...är det lönt att lägga pengarna på sånt???? Ja det är kanske inte så konstigt att jag inte kan sova när cellerna brainstormar hela tiden

1 kommentar:

  1. Du har ju flera som tittar på dig när du sover. Du behöver inte vara rädd för spöken, dom kan inte göra dig något. Det finns mycket större anledning att vara rädd för levande människor som är rädda... //Tina

    SvaraRadera