fredag 29 maj 2009

Beach 2009???

Jaha då var man här igen...sommar och bikinis och badstränder!!!! Man har längtat hela långa vintern på värmen, men det har känts så avlägset. Och nu är den plöttsligt här.....de har lovat kanonvarmt till helgen......VARFÖR har jag inte förberett mig för detta???? Fick åka akut och söka en bikini på Intersport....och där i provhytten slår det mig....HJÄLP jag ser ut som en barbapapa i bikini!!!!! Fick pröva lite större storlek....och ändå....jäseffekten är den samma......jag fick en smärre chock. Röck bara till mig en bikini i en storlek större än den jag provat och störtade hemåt. Djupt nerstämd kan jag bara konstatera att detta med beach 2009 får vara för min del .....jag får köra vassrugge 2009 istället, (som vanligt)! Å jag som tyckte att jag smalnat av nu under våren och känt mig så tillfreds när käderna sitter löst och jag kunnat använda mindre storlekar än normalt. Jag har säkert bara töjt ut kläderna......suck...
Eller så är min kropp funtad så att den är rädd för att frysa när man kan ha mindre kläder på sig, så den smäller dit ett extra lager fett för att skydda mig. TJOHO!!!
Ja..ja vilket som så är det bara att börja röra på sig som gäller......då kanske jag kan gå ner till beachen i augusti el, september. Ska även köpa mig en cykel så jag kan cykla till jobbet (ca 1,2 mil). Detta mest för att kunna njuta av stillheten, lukterna och fågelkvittret......återkommer mer om detta när jag väl gjort det. Jag vet att jag är lite väl över optimistisk ibland (oftast), men hoppas att jag inte ger vika så fort det tar emot denna gång. Jag har annars en tendens att göra det när det går tungt.....minsta motståndets lag..är min lag.
Men nu har jag siktet inställt på beach 2010....då jäklar ska jag vara beredd.....och minsann kunna ha en bikini i storlek M !!!

2 kommentarer:

  1. men hallå...var tvungen att skapa ett konto för att kunna kommentera...funkade inte med open id.
    Jag har definitivt samma beachproblem som du...
    Minns tideran då vi sent en natt jmf valkarna på magen på min gräsmatta...skratt. det har hänrt en del sen dess :)
    Vi ses vid bästa vassrugge i sommar-
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha..ha...det kommer jag aldrig att glömma...totalt sinnesstört. Undrar om vi i vindimman kom fram till nåt vettigt med våra mätningar....Asgarv!!!

    SvaraRadera