onsdag 23 mars 2016

T4-or och T3-or hit och dit…..

Jisses, jag har gått med i en sköldkörtelgrupp på fejjan och hujja så mycket elände och biverkningar de har :O
Både av att inte få hjälp från sjukvården med att ställa in rätt dos på mediciner, verkar ganska svårt faktiskt, och att faktiskt hitta läkare som förstår att en sköldkörtel inte bara kan behandlas utifrån T4 resultat utan denna måste även kunna förvandlas till T3 också för att göra verkan. Annars kan man äta sitt Levaxin till ingen nytta alls.

Måste man vara doktor för att kunna stå på sig?? T3 ska vara 1/3 av T4 för att vara rätt och man ska må bra.
Och är det inte det så bör man få mer T3 eller något som kallas Lio.
Ja herregud vilken djungel!!

Jag har även börjat få en läskig känsla av att tungan sväller, och att halva sidan i svalget känns konstigt. Vet inte om det är biverkningar från med, men jag dokumenterar här så jag kan gå tillbaka och läsa framöver om det inte ger sig.
Har även fått en accelererande värk i lederna och då främst i benen, men det brukar jag ju få om jag blivit kall. Och så har jag varit utan magnesium i en dryg vecka så det kan också spela in, men det bunkrade jag upp igår och tog på kvällen , så vi får hoppas att det bättrar på sig nu.

Ja livet kan tydligen inte få vara enkelt. Men mycket piggare är jag så TJOOHOO på det :)
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar