torsdag 17 mars 2016

Nämen hej "snart 50 och måste äta piller resten av livet" :/

Ja då har läkarn ringt mig idag om mina provsvar och det var inte varken klimakteriet eller seriös dårvarning på mig just nu, utan för låg sködkörtelfunktion.
Det medför ju att jag måste äta Levaxin för resten av livet...vilket jag ogillar skarpt :/

Men nu när jag läser om alla symtomen så stämmer ju hela bunten in helt klockrent. Jag har verkligen varit så otroligt onaturligt trött under en längre period, vilket säkert i sin tur ger humörsvängningarna.

Även om jag inte är glad åt att det är en obotlig medicinsk åkomma, så är jag jätteglad över att jag kan få hjälp att bli mig själv igen :)

Har även haft mommogos här i dagarna 2 då Sandra och Vincent sovit här när Uffe varit på möten i hufvudstaden.
Oj vad jag lekt och gosat i massor, och igår när det var kalasväder här så gräddade vi våfflor ute på altanen och åt med grädde, lchf sylt och nutella.
Riktiga höjdardagar som man lever länge på :)
//Kerstin

2 kommentarer:

  1. Det är väl jättebra att du fått veta vad det är för fel!
    Var inte så rädd för att medicinera.
    Man får bara hålla koll så att inget skrivs ut på slentrian.
    Jag slutade självsvådligt med en blodtrycksmedicin som jag ätit jättelänge.
    Nu är det konstaterat att jag inte behöver den och blev dessutom bra i mina ostadiga ben.
    Lycka till,det går nog bra detta!Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Yvonne! Ja, det är jättejätteskönt att veta vad det är och att det är något som går att medicinera, men det känns lite som en dom att veta att det är livstids behandling!
    Kram

    SvaraRadera