onsdag 6 april 2016

Levaxin vecka 3

Snart efter snart 3v med Levaxin så har jag mått mycket bättre än på länge. Även om jag fortfarande är trött så är den inte "förlamande" längre och humöret är fantastiskt bra.
Har inte varit orimligt arg eller ledsen under denna perioden och min stresskänsla har också försvunnit...tjoohoo vilken lättnad.
Och lyckligast är nog stackars Uffe då han slipper att oskyldigt hamna i skottlinjen 24/7!!

Svullnadskänslan i tungan och svaljet har också försvunnit, eller om jag vant mig, så det känns skönt. Och även en dov ömmande tryckkänsla bakom bröstet som jag hade de 2 första veckorna har också försvunnit.

Däremot är jag öm på halsen och har varit det i flera månader så det måste jag nämna till läkaren så det inte är någon inflammation i sköldisen. Har även tappat det mesta av mina yttre delar av ögonbrynen vilket ser ganska dumt ut då jag har ögonbryn som en arab. Och de går inte att noppa längre för de blir de kala, så nu ser jag ut som en spretig vildvuxen galning :/

Trist med allt detta sjuksnacket men jag skriver för att själv komma ihåg hur jag mådde och om när ev biverkningar startar m.m.

Men det händer kul saker här också, vi har haft så vackert väder under en period med + grader och stekande sol. Man ser hur snön bara krymper från timme till timme och isen utanför på fjärden har öppnats i en råk.
Snart kommer fiskmåsarna också och då är det typ sommar :)

Helgen som var så hängde jag med Vincent och Ebba med company och gissa om jag har tankat älsk och fått busa. Och nästa helg har jag bestämt att jag vill vara barnvakt åt Vincent, så de kära föräldrarna får faktiskt hitta på något eget att göra för då är han bara min :)

Vill även ha Ebba efter att vi varit i fjällen nu när hon äntligen är frisk från alla dagisbacilluskerna. Känner bara att jag inte fått tillbaka nog med ork än för att fixa en gemensam övernattning av dessa mina små älsklingar, men det kommer säkert med tiden.

Skrattar nu åt mina små fyrbeningar här som är nyrakade, det klias och ålas runt hela tiden, för att sedan snabbt krypa ner under en filt för att värma sig.
Det är klart att när skinnet får chans att lufta sig efter vinterpälsen så blir det ju lite kli, men jag väntar bara in att min tramadol ska börja verka så ska jag duscha dem och pyssla om dem ordentligt.
Det är så kul att se hur lycklig och busig Diva 9 år blir när hon blir klippt, hon far runt som en lite valp igen och vill busa hela tiden så Puma 4 år blir alldeles förskräckt...hahaha...ja dessa små lurvskallar :)

Nej nu ska jag surfa vidare i etern en stund innan vi hoppar in i duschen.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar