söndag 11 maj 2014

Bebbelängtan, tandvärk och fallande lampor = en helt vanlig söndag mao :)

Nej men hej och hå, då blev det ett sånt här jätteglapp i skrivandet igen.
Operationen gick bra, men jag fick feber dan efter och var jätterisig och trött med feber i en hel vecka efteråt. Vet ej varifrån febern kom, men tror det har med narkosen eller rotrensningen att göra. Var till tandläkaren igen nu i onsdags för att kolla upp detta och slipa ner fyllningarna. Men han visste inte vars febern kom ifrån, och den försvann senare den dagen så nu är jag fit for fight igen :)
Besöket hos tandläkaren gick annars jättebra, och jag var inte det minsta skraj. Men har fått mer problem med tanden nu efteråt...hm...crap :(
Varför kan inte allt bara vara bra, för nu ilar det och gör småont hela tiden, och tandjefelen är ju faktiskt stendöd och ska inte ha nån känsel. Den gör faktiskt mer ont nu än innan :(
Suck, men vad ska man göra annat än se tiden an. Har ju ingen lust att skaffa klippkort där direkt.

Annars så har det väl inte hänt så mycket under solen här.
Mina föräldrar var här över valborgshelgen, och vi hade det jättemysigt. Fast jag var helt slut och tagen av febern så det blev ganska lugnt.

Käraste syster kniper också för kung och fosterland tydligen, för lilla Ebba har inte kommit än.
Hon har nu gått 16 dagar över tiden, och har till råga på allt blivit kanonförkyld :(
Stackaren där! De var upp på BB för kontroll i går morse för att se om de skulle sätta igång henne, men de ska vänta till på måndag då de ska tillbaka dit igen. Och tills dess har hon förhoppningsvis kryat på sig oxå, och kan andas med näsan igen. Vilket kan vara en fördel under förlossningsarbetet.
Längtar som en tok efter lillfisen där.

Sandra ringde mig just och berättade att hennes taklampa i vardagsrummet just brakat ner, helt utan att nån rörde i den. Hon satt och käkade frukost i godan ro i soffan och tittade på tv när den helt oförhappandes bara ramlade ner på bordet med en jäkla smäll och splittrade en ljuslykta på bordet.
Huga...mycket mysko!!
Lampan var fortfarande hel och hänger kvar i bara sladden,men dock på bordet nu.

Ja det var dagens uppdatering. Nu ska jag ringa syster yster för att kolla bebbe och förkylningsstatusen. Sen blir det middag med HELA min familj. Vad härligt att ha ALLA sina älskade barn omkring sig igen. Det är den största lyckan av dem alla <3

Ha en underbar söndag allihopa!
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar