fredag 16 maj 2014

Bajsexplosion….jag vill fan bara dö!!!

Ja men herregud vilken jäkla dag jag haft hittills, borde nog gå och bädda ner mig för resten av dan :(

Dagen startade inf härligt när jag fick en bild på min älskade lilla systerdotter. Hon föddes natten mot igår, en 3515g tung och 52 cm lång mycket efterlängtad liten tös <3
Och ikväll ska jag upp på BB och hälsa på henne...om jag slutar lukta bajs vill säga :/
Men vi kommer till bajset längre ner!!

Sen fortsatte dagen med att jag gick ett varv runt huset och beundrade målarna och den fina färgen. Upptäcker då att det missats på flera ställen där orginalfärgen lyser klart. Hrmpft…jag ilsknar till, men visar bara vänligt en av målarna (min klippa i projektet), hur det ser ut. Han är inte ansvarig för den målningen och litade till sina medarbetare att de gjort ett bra jobb. Men missat var det, och han skulle åtgärda det. Sa jag att han är min klippa :)

Nåja jag har så fruktansvärt svårt att måsta säga till människor att det blivit fel, och speciellt äldre med mer erfarenhet, att jag gör hellre om själv. Fast i detta fallet så kan jag inte det p.g.a nacken. och vi betalar ju faktiskt en halv förmögenhet för det också. Men nu är det gjort. och min klippa tog tag i det :)

Men karmat slog mig i ansiktet direkt!!! Med ett ton skit!!!

Det blev stock i avloppet (minns inte ens för vilken gång i ordningen), och jag ringde Ufe att han får beställa tömning. Men nej så lätt kunde det inte gå, jag skulle först ut för att lyfta på locket till bajstunnan och glänta på ett litet lock därinne för att se hur mycket det fanns därinne.
Jag höll på att dö kräkdöden av bara tanken på det :(
Gick iaf och tog tag i det men fick inte upp det inre locket. Det satt som berget!! Uffe perklade på mig i telefonen att jag var så klen….men det satt verkligen stenhårt. Jag frågade min klippa om han möjligen kunde hjälpa mig att få upp locket, och även han fick ta i hårt och även trycka på nån spärr som jag missat.

Då exploderade det!!! Bajs flög åt alla håll...överallt, och spolade ner både mig och min stackars klippa :(
FYYY FAAAAN så jävla äckligt vidrigt!!
Vi var båda klädda i bajs från topp till tå!!!
Jag ville bara kräkas och dö, men måste fixa nya kläder till den stackars snälla klippan.
Sen hoppade jag in i duschen och stod där gode länge och skrubbade flera varv. Men nog fasen stinker man bajs än :(

Ringde genast upp Uffe och läste lusjäkeln av honom att utsätta oss för sånthär. Tydligen så hade det inre locket satts fast fast det inte får göras så av dem som tömde den sist. och det gör ju att ett vansinnes tryck byggs upp inne i den slutna tanken.
Och till råga på eländet så såg kommunen att de missat att tömma vår tunna i början på månaden som de skulle.
Så nu är de på väg ut hit!!
Phju...allt ska man då vara med om :( Nej nu ska jag skrubba mig lite till och sen åka in på banken.
Förhoppningsvist luktandes mindre illa:

Det var allt för nu, men dan är inte slut än!!!
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar