tisdag 13 maj 2014

Syster på BB…..och jag får inget gjort :)

Denna dagen går verkligen i väntandet tecken, och jag får inte något vettigt gjort.
Älskade syster och Johan ligger på BB nu för att sätta igång förlossningen så här 18 dagar över tiden. Längtar ihjäl mig efter att få träffa lillan och se vad hon är för en underbar lite person.

Jag och Fredde åkte in på Barnens land och köpte lite presenter färdigt, även om jag har en lite hög liggandes härhemma i väntan på nedkomsten.
Men man måste ju ha något att distrahera sig med :)

Annars händer det massor härhemma. Vi har två målare som håller på att måla om huset åt oss. Och det blir så fint!!
Vi valde en aprikos färg, som ger ett varmt och välkomnande intryck. Alla tror att det är jag som fått min vilja igenom vad gäller färgvalet, men faktum är att det var Uffe som först förde färgen på tal.
Jag var inne på tråkgrått eller likadansomallaandravitt, men är så glad över att jag släppte de idéerna. Det blir så himla fint :)

Har även en lite Puma som går runt och grinar och gnäller HELA tiden. Vet inte vad som farit i hunden, för så här brukar hon inte hålla på.
Hon är även extremt fixerad vid sitt älskade gosedjur, så nu tog jag faktiskt bort det av henne för att se om det släpper.
Hon vaktar det och bär runt på det, och om det kommer någon så drar hon upp på övervåningen och till leksaken direkt för att vakta den.
Hon är inte aggressiv el något sådan om den. Men det verkar ju ha blivit nån slags fixering på den.
Så nu får vi se om det släpper och hon kan slappna av när jag tagit bort den.

Ja nu har jag inget annat i hjärnan än bebbelängtan. Kan inte koncentrera mig riktigt, men ska göra ett nytt försök på HK en stund.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar