onsdag 14 november 2012

Ny dag, nya tag....

Nacken är inte lika förtjust i att byta gardiner som jag är, och speciellt inte gardiner som ska knytas upp......fick upp 4st innan jag var tvungen att avbryta pga av värken :(
Hm....har 4 kvar att få upp så jag får kanske flörta med älsklingen när han kommer hem ikväll. Annars får jag väl ta och hänga en om dan.....ytterst irriterande, men den enda plan B jag har just nu.
Fast jag har lärt mig att aldrig mer köpa knytgardiner iaf ;)

Jag tänkte för ovanlighetens skull vara ute i god tid med mina julförberedelser i år, så jag slipper sista minuten stressen 1:a advent som vanligt. Och slippa stressa runt och vara värkbruten och en allmän pain in the ass, och bara kunna njuta av julkänslan :)
För mig är första advent nästan större än julaftonen, för det är då allt fint kommer fram, och allt blir så rött, varmt och ombonat.
Och vi njuter av dofterna från pepparkakor och lussebullar, glögg och tända ljus.....blir alldeles längtig bara av att skriva om det :)

Idag har jag varit iväg en sväng på fm till jobbet och hämtat lite papper, och nu ska jag spendera några timmar på hemmakontoret. Men sen blir det lite fortsatt röjande här hemma.....
Just nu lever vi i ett möbelkaos överallt.... vi var ju tvungna att tömma sovrummet på allt när snickaren var förbi och åtgärdade fuktskadan vid takkupan igår, och eftersom målaren kommer först nästa tisdag blir det till att kryssa i oredan ett tag till.
Men det blir nog fint och bra i slutändan, hoppas jag ;)

Nej nu får det vara färdigsurrat och dags att komma igång med jobbandet. På återseende/ Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar