onsdag 26 september 2012

Gomorron världen!
I dag har jag stigit upp kl 6 för att skjutsa söta svärmor till Sunderby sjukhus, och slängde ihop min goda LCHF paj som nu står i ugnen och doftar underbart..... magen knorrar som en tok av förväntan :))))

På tal om LCHFen så har jag fortsatt med fuskandet :(( Maten har jag koll på, men alla dessa övriga frestelser....
Fyllde år för en vecka sen och då festade vi hejvilt med både tårtor och bakelser av alla de slag..... i flera dar... hmmm.....
Och i helgen blev det lite filmtajm med godis....
Men nu måste jag lägga ner sånt så jag kommer in i ketosen igen.
Viktmässigt håller jag jämn nivå, men den har slutat gå neråt, och jag har ju ännu ca 6kg som jag vill bli av med!!!
Har beställt grejer från LCHf klubben, lite kakmixer och snacks som är ok för oss att äta, måste bara komma mig iväg och hämta ut paketet..... det ska bli spännande att se hur det smakar. Sen ska jag faktiskt bli bättre på att försöka baka själv "rätt" grejer. Jag har bara varit lat, och är lite osäker på alla dessa olika mjöler och husker hit och dit, och vad de kan räknas som om man jämför med vanliga bakgrejer. Men det blir nog bra med det oxå, bara man vågar sätta igång och provbakar :)))

De sista dagarna har all vaken tid gått åt till att vara pirrig över husköpet!!! Vi skrev kontrakt i måndags, och ska besikta den 25/10. Och är allt ok då så tar vi över det 1 januari :))))
Gud vad jag längtar!!!!
Även om vi inte kommer att flytta ut dit direkt, kommer ju att ha kvar läggan tom juni, så kommer vi att börja fixa och dona där så det är klart till juni.
Och vi kommer säkert att vara där under helgerna under hela våren <3
Åååååh..... kan det inte bli vår snart ;)

Nej nu ringde pajen och sa att den är färdig, så på återseende mina kära vänner!! Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar