söndag 12 augusti 2012

Spöktjuvar???

Igår var det full rulle hela dan igen :))) Jag och Uffe drog iväg till Noliamässan i Piteå direkt på morgonen, och spankulerade runt där hela dan.....det var många år sen vi var där sist, men det är alltid lika mysigt :))) Hittade fina bastun och små stugor....tyvärr saknas bara tomt att ställa dem på :(( Och skotrarna var inte heller direkt avtändande.....så lite huvudbry tog vi med oss hem :))) Men det enda jag faktiskt köpte var ett nytt teleskopkastspö....eftersom mina försvunnit spårlöst från stugan....utan att någon tydligen har rört dem.....mycket mysko!!! Måste vara "gammelAssar" som vi köpte stugan av,( och som barnen tror spökar i stugan, men som lever i allra högsta grad), som stökar runt och gömmer grejerna ;) Det är faktiskt ganska skumt däruppe.....för vi har massor med saker som försvunnit spårlöst, och fast vi letat i varenda lite vrå kommer de inte tillrätta?!?!? Väldigt mystiskt.....och det är speciellt våra friluftsgrejer som bara går upp i rök.....och faktiskt när jag tänker på det.....mest mina grejer, el, saker som är viktiga för mig....hm..... Nåja ett nytt spö blev det, och gissa om jag ska hålla koll på det från klåfingriga "spöken" :))) Lite Jokkmokkskorv slank oxå med i kassarna, sen var det bara darlingen som shoppade.....tror nästan han leder "den som har mest grejer när han dör vinner" ligan....hm.....Måste snart anmäla honom till AS- anonyma shopoholics ;) Efter vår mässtur blev den en snabb pn för att sedan gå ut och käka med mina älskade gamla Bälingegrannar Åsa och Carina. Det blev en jättemysigt och en lagomlång utekväll i ett väldigt stendött Luleå.....stadsborna har inte återhämtat sig från Luleåkalaset förra helgen.....och ganska skönt var det. Vi kunde sitta och surra utan att behöva skrika till varandra....och kunde verkligen catcha upp det vi missat i varandras liv sista tiden, och givetvis surra semesterminnen :))) Love you girls <3 Idag har jag ingen bakis, men är väldigt trött och seg.....handbollsfinalen och middagen är det enda på min agenda än så länge för kvällen. Och det lär knappast bli mer än så :)) Så nu avslutar jag och går och steker lite kebab med grönt och massor med dressing......mums!!!! Och sen ska här hållas både tummar och tår!!! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar