torsdag 21 januari 2016

Oj & Aj

Phju...kan dra en lättnadens suck angående mina blodvärden som togs vid hälsokontrollen. Alla värden var extremt låga och mycket bra, även levervärdena :)
Det roligaste var nog att mitt kolesterol var jättelågt och bra och blodfetterna låg på samma nivå som en Japan eller eskimå!!! Fast jag äter LCHF och har gjort detta i några år :)
Så läkaren sa att bättre värden än mina får man leta efter!!

Nåja aldrig får man vara riktigt glad länge, för idag tröck jag in en kniv i handflatan (tack gode nån att det var i vänster hand denna gången)när jag skulle sticka ut kärnan från en avokado, och är strippad och omplåstrad igen :/
Merde...vad är det med mig och vassa föremål?? Har blivit så otroligt klumpig på sista tiden.
Är det åldern eller någon påverkan på hjärnan???

I övrigt håller jag och hundarna oss inomhus så mycket vi bara kan i denna kyla. Tempen har pendlat mellan -20 - -32 de sista 2 veckorna, och mina små lurvskallar klarar inte av den mer än i MAX 5 minuter. Detta leder ju till att Diva som är en bajsnurrare av rang inte alltid hinner komma i rätt position innan hon fryser så mycket att hon inte längre kan stå och måste avbryta helt och bäras in.
Lillhjärtat där, nu önskar vi mycket varmare så vi kan ta låååånga prommisar på åtm, 15 minuter :)

Ja det var väl allt för idag. Tröttheten har nu försvunnit och jag känner mig piggare för varje dag, så t.o.m julen blev helt utstädad här i veckan och nya gardiner upphängda. Äntligen säger jag bara!!! :)
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar