torsdag 14 januari 2016

En smula orolig...

Har bara blivit tröttare och tröttare för varje dag som går, och kom idag på att det beror på att jag gått över till LCHF/Paleo igen för en vecka sen. Tröttheten får jag alltid vecka 2.
Förhoppningsvist går jag mot piggare och smalare tider snart :)

Ja nu är det dags att ta tag i kosten igen för sen jag släppte den förra sommaren så har det bara brakat iväg viktmässigt. Och allt går ju till en viss gräns men sen börjar fuskandet fastna på kroppen igen, och det är det sista jag vill.
Ska även på en grundlig hälsoundersökning i morgon på Hermelinens företagsservice. Känner mig lite smått skräckslagen inför detta.
När Uffe var där för en dryg vecka sen så fick han veta att hans blodtryck var skyhögt och åkte på piller direkt. Han köpte även då en blodtrycksmätare så det enda jag vet inför imorgon är att mitt blodtryck är lågt och exemplariskt, men resten???

Tja, man kan ju oroa sig för allt men jag föredrar nog att vara som strutsen...det man inte vet lider man inte av :)
Är mest orolig för mina levervärden eftersom vi har levercancer i släkten och jag som har ätit så mycket olika piller i så många år för min whiplash...det kan aldrig vara bra har jag en känsla av :/

Nåja inte så mycket att göra åt just nu iallafall.
Nu ska jag kolla lite på tv och försöka bli trött och avslappnad så jag får sova gott inatt.
//Kerstin

2 kommentarer:

  1. Inte blir jag förvånad att Uffe har fått högt blodtryck.Som han jobbar.
    Jag hade högt tidigare,men nu har jag på eget bevåg slutat med en sorts piller.Jag håller mig på bra nivå fortfarande!
    Lycka till med läkarbesöket!

    SvaraRadera
  2. Nej huva det var riktigt läskigt högt. Jag är fortfarande orolig över hur det kunde/kan gå :/
    Men vad skönt att ditt blodtryck blivit bättre :)

    SvaraRadera