måndag 25 januari 2016

En riktigt härlig helg :)

Vilken underbar helg vi hade min U och jag.
Lördagen har jag ju redan ordat om, och den avslutade vi med en smarrig tapasbricka och ett par glas Amaronevin.
Söndagen började vi med en skön prommis med hundarna, och gjorde ägg och baconmuffins till brunch.

Sen bestämde vi oss för att ta bilen och köra ut till Hindersön eftersom isvägen har öppnat nu (sa Uffe), men den var stängd, och även om de bofasta kör där så skulle jag aldrig riskera livhanken på det.
Jag är paniskt rädd för att åka bil på isvägar!! Skoter går hyfsat men inte bil där man är instängd.
Och är vägen stängd så är den det av en anledning...och därmed basta!!

Då tutade vi in till stan istället för att promenera på isvägen från södra till norra hamn. Det blev 6,3 km från Kungsgatan där vi lämnade bilen och tillbaka. Lite snålblåsigt från början men otroligt härligt!!
Snippade sen upp och hälsade på Sandra, Andreas och lille Vincent innan vi åkte hem.

Gjorde världens godaste lax med pesto och smörstekta champinjoner när vi kom hem, och U eldade bastu åt oss. Sen var det bara sängen nästa, jag somnade nog nästan direkt jag la huvudet på kudden, så fantastiskt skönt trött och avslappnad är det länge sen jag varit!!
En riktig kanonhelg :)
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar