måndag 17 februari 2014

Sömncoatch och sollängtan :)

Men hejsan hoppsan vad länge sen det var nu igen!! Har inget att skylla på mer än ren oinspiration ;)
Vi har ju alltid så mycket med jobbet i december och i början på januari i.o.m årsbokslut och liknande. Och när jag blivit färdig med "min del", så är det som att all luft går ur en, och man bara försöker att få till en normal vardag igen.
Och det tar sin tid att återhämta sig mentalt igen.....men nu är jag på G igen :)

Jag och Uffe drog till Sofia i Bulgarien i mitten på Januari och hälsade på älskade Fredde och Jensa. OMG vad roligt och härligt att få krama och hänga med honom igen <3 Men givetvis ännu jobbigare att lämna sitt hjärta kvar när man åker :(

Men vi har fått se hur himla fint och bra de har det, och det känns otroligt skönt i mammahjärtat <3 De har turen att vara omgivna av så otroligt fina människor, både på jobbet och hyresvärden, och även en superhärlig kvinnlig taxichaffis som nästan blivit som deras privatchaffis :)
Sofia är en mycket vacker stad, som vi nog aldrig annars skulle ha tänkt oss att åka till, det är ju inget typiskt turistställe direkt. Så det var en riktigt fantastisk resa!!!

Vad har hänt mer, jo jag har börjat att ta tag i min sk, bucketlist som jag skrev lite om här tidigare. Har fått träffa en sömncoach och få hjälp med mina sömnproblem, och har redan kunnat minska mina sömntabletter. Detta har även fört med sig att jag funderar över livet i stort, och min nacksmärta i synnerhet. Och även där har jag kunnat minska mina tabletter, genom att se över mina beteenden i både jobb och fritid.
Mycket stress har jag tydligen att brottas med, och då mest mental stress.....men bara att vara medveten om den gör ju att jag faktiskt kan ta tag i den och inte låta den påverka mig så hårt som den har gjort!!
Hejja Kerstin.....nu är du en bra bit på väg till pilleroberoende :)

Känns så jäkla skönt att ha påbörjat detta, även om det är en lång väg kvar!!!

Annars är det väl mest OS i focus just nu, där Sverige verklige skördar massor med medaljer!! Denna vinter går ju verkligen till historien som den sämsta, regnigaste och tråkigaste på mannaminne,så då är ju OS en riktig ljusglimt!! Längtar verkligen till vårvintern med sol och förhoppningsvis bra skoterföre på isarna, och att kunna sitta ute på altanen och sola med en kopp kaffe :)

Ja det var väl allt för nu, ska ta mig en kopp kaffe i väntan på att tvättmaskinen ska bli färdig, och sen blir det jobb i några timmar. Ha en fin måndag alla fina därute, trots gråvädret.....snart vänder det säkert!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar