onsdag 29 januari 2014

Magnetmadrassen och kudden del 3

Såja nu kommer en resume på mina prövande av magnetmadrass och kudde. Båda gav initialt en känsla av tränigsvärk i både kropp och nacke /knopp. Säkert av den ökade blodgenomströmningen i både muskler och övrigt
Nu tyckte jag efter att ha använt madrassen i 2 månader att jag fick ont av den p.g.a att den var för hård. Och samma sak tyckte jag om kudden, som jag endast kunnat använda i ca 2 veckor!!

De passar kanske jättebra för somliga människor, men de passar inte för mig. Jag kom aldrig till den punkten att jag känner en förbättring....snarare en ökning av värk p.g.a. hårdheten. Så madrassen och kudden är inget för mig :(

Jag sover mycket bättre utan madrassen, och när jag använder en riktigt fluffig dunkudde som jag kan forma efter nackens behov :)

Men som sagt, man ska inte vara rädd för att nya saker.....det kunde ju ha hjälpt massor!!!

Kram Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar