fredag 24 september 2010

Hemmadag.....

Har inte varit utanför dörren idag, mer än på prommis med Diva....Har fakturerat från och till hela dan...
Har just lärt mig det så jag är väl inte den snabbaste än, men övning ger färdighet som det heter......rikrigt kul faktiskt med lite nya utmaningar, så man inte stagnerar i hjärnkontoret....men det gäller ju att hinna med sina andra arbetsuppgifter oxå. Men på nån månad har jag nog fått in bra rutiner för alltihopa!!

Här är allt annars väldigt lugnt och tyst....det är bara jag som sitter uppe och glor på tv. Uffe har lagt sig jättetidigt eftersom han åker iväg på en fisketripp med grabbgänget till Hornavan några dar. Sandra och Andreas har åkt upp till Morjärv. Jeppe är med Luleås J-20 lag i Stockholm för att visa 08-orna hur man spelar hockey....fast de loosade första matchen mot AIK....tydligen har juniorerna aldrig slagit AIK på deras hemmaplan( och det kan ju sitta i som hjärnspöken). Men de har ett nytt möte i morgon, och sen möter de Djurgården på söndag.....så vi håller tummarna att det ska gå vägen ( och att det ska bli Jeppes tur att stå)!!!

Jag och Fredde blir alltså solokvistens här under helgen....han ska hänga med polarna i morgon och jag ska gå med kära Yster på marknad el, vad det nu är på Kronan.....och så blir det bio på kvällen =))))
Jag har inte varit på bio på massor med år.....den sista jag såg måste ha varit typ Harry Potter nr: 3......så det ska bli RIKTIGT roligt!!!!

Njuter i massor av vårt nya liv och boende....ALLT har blivit så mycket enklare, och mera lättillgängligt.....lite nyförälskelse, rosa moln känsla över hela familjen =))
Jag känner att jag blivit piggare, och lever upp igen....och förhoppningsvist visar det sig som ringarna på vattnet att det sprider sig kring allt jag gör och alla jag träffar.....

Nu blir det lite mer discovery innan jag hoppar i lopplådan....men inte för länge så jag orkar upp till melodikrysset i morgon!!!

Nattinatt everyhopa!!!

1 kommentar: