måndag 22 juli 2013

Snart!!!!

Nu är det prick en vecka tills vi får nyckeln till "Paradiset", och hoo vad jag längtar!!
Känns nästan lite overkligt samtidigt som spännande!!! Tänk om en vecka kan jag sitta på min egen altan och dricka morgonkaffe (får införa kaffedrickandet igen), och bara njuta av att se hundarna jubla omkring på tomten!!! Sa jag att jag lääääängtar :)

Vi börjar ju även semestern nästa vecka (längtar till det oxå), vilket gör att livet kör ihop sig en aning denna vecka
Allt som ska färdigställas på jobbet under denna vecka, har vuxit som en tsunami!! Jag har blivit ganska duktig på att planera in allt som ska göras, så att man slipper stressa i slutskedet. Men tydligen är vi inte två om det, så nu har rent kaos lagts över på mitt bord. Tack!!!!! Hrmpf.....

Så just nu ser jag ut att ha 12 timmars dagar denna period.
Nåja packandet kommer att gå undan när jag väl börjar.....borde få medalj i det faktiskt ;) Har ju fått en viss rutin genom åren, och alla flyttar!!
Och alla tråkiga ställen som förråd, skafferier och byråer m.m. är färdigpackade. Så det är "bara" det man ser som är kvar, och det bör gå ganska fort!! Tror jag.....

Vissa orosmoment har jag angående huset, men det är ingen ide att jaga upp sig, och oroa sig nu!! Det får vi ta när vi kommer dit.....var sak har sin tid!!
Vattenkvaliteten eller rättare sagt smaken på vattnet är inte den bästa, men det hjälper inte att jag går runt och funderar på den.....får ta dit någon proffsig vattenmänniska när vi flyttat in som kan fixa det.
Så det finns på "saker att göra sen" listan, så jag kan koncentrera mig på "saker att höra nu" listan!!!

Och enligt den listan bör jag släpa min trötta kropp ur sängen och starta dagens måsten. Och idag jobbar jag från hemmakontoret, så då lär jag få tvättat bort en massa oxå. Älskar att jobba hemifrån, så jag kan starta alla maskiner och höra dem jobba på....då känner jag mig dubbelt så effektiv.

Ha en fin dag allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar