onsdag 12 december 2012

Ajaj i nacken!!

Har varit märkbart bättre i min nacke senaste tiden. Vilket iof kan bero på att Uffe alltid är med och handlar och släpar tunga saker åt mig!! Och mycket beror det på att LCHF kosten gör att Fibromyalginvärken nästan helt försvunnit. Och garanterat satt även den i nacken och gnagde förutom whiplachen.....
Men nu inatt har jag ont som tusan, och vaknade av värken.....
Men den beror helt på att jag har flyttat runt möbler här hemma så vi skulle få plats med den nya soffan som var på ingång!!!!
Och ändå hade jag gulliga Humlan som hjälpte mig med de tyngsta grejerna. Men det är ju så typiskt mig.......när jag känner mig bättre så tror jag direkt att jag klarar allt igen :/

Jag vet.....men det är inte så lätt att hela tiden leva efter hur nacken mår.
Tidigare levde jag ett så fruktansvärt aktivt och spontant liv, och kom jag på att möblera hela huset samtidigt som jag gjorde en massa annat oxå, så var det aldrig några problem!!!

Att leva ett liv där man måste känna efter före, och helst avstå ALLT som kan ge smärta gör mig galen!!!!!
Det är en sån stor bit av min personlighet som bara sätts i stå.....och denna ofrivilliga rörelseinskränkning tar mig på nerverna något så Gud förbannat!!!!

Har nu vaknat av smärtan, och tyvärr varit tvungen att ta 2 treo comp för att överhuvudtaget stå ut :/
Skit oxå.......de är verkligen inte bra för mig, och jag börjar oroa mig för vars jag kan börja blöda denna gång =S

Tänk om jag hade kunnat få vrida tillbaka tiden till innan mina jädrans olyckor, men ta med mig den någelunda mentala mognad jag har nu......vilket annorlunda och 100% mer aktivt liv jag med all sannolikhet skulle ha haft!!!!

Nåja jag vet att det inte är lönt att sitta och tänka på OM, och hur det kunde blivit. Det hade ju faktiskt kunnat gå värre och jag hade ju kunnat bli en grönsak eller fått leva i rullstol oxå. Så givetvis är jag djupt tacksam över att jag sluppit det!!!

Nu är jag bara gnällig för att jag har så ont just nu, och irriterad på att jag "glömde" tänka före.
Så det är lika bra att försöka hitta nån skön sitt/liggställning och läsa lite positivare bloggar ist, tills nacken klarar av att gå och lägga sig igen!!

Tills vi ses igen / Kram :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar