söndag 21 oktober 2012

Längtar!!!

Oj vad längtan till huset sliter i bröstet....tänker på det hela tiden :))
Funderar över hur jag ska möblera....vilka färger jag ska ha....
Funderar över vad i mitt bohag som har gjort sitt, och vad som kan piffas upp och leva i många år till.
Funderar även på allt jag har fört upp till stugan för förvaring efter flytten från Bälinge, om och vars det skulle funka i huset.
Jag vill inte bara kasta saker.....men tänker inte heller släpa med mig grejer bara för att fylla nya förråd.....oj vad det kliar i fingrarna att köra igång :)))
Ska sätta igång och gå igenom våra många ouppackade flyttlådor som vi fyllt våra förråd med.....saker som vi faktiskt nästan inte saknat, förutom mina cd skivor!! (är en cd fossil)!!!
Jag tänker vara stenhård och onostalgisk....;)

Vi ska besikta huset på torsdag, och dyker det inte upp något otrevligt oväntat, så tar vi över det från 1 dec och får fira jul i Paradiset <3

Jag och Uffe har även varit och kollat på soffor och hittat en som vi verkligen gillar. Våra nuvarande soffor (3+2+2) har definitivt sett bättre dagar, och ryms inte i Lövskär, men vi bara älskar dem så de får leva vidare i stugan. Men det roliga är att vi har hittat samma tyg till den nya soffan, men vi sansade oss med tanke på hur opraktiskt det är med ljusbeiga soffor, och kör nu på en lite mörkare brun färg, men i samma mikrofibertyg :)))
Men det är en gigantisk historia med dubbla divaner där vi kommer att älska att borra in oss och se på film :))

Nej nu ska jag sluta surra och sätta mig vid hemmakontoret och jobba lite. Har ju endel att ta igen eftersom jag varit sjuk hela veckan. Och dagen ska avslutas med att jag ska testa göra en lammstek..... har varken gjort eller smakat på lammstek tidigare, så detta blir spännande!!! Håller tummar och tår för att det ska bli bra :))

Skickar även massor med kärlek, styrka och healing till en barndomsvän som kämpar mot cancer just nu!!! Du finns i mina tankar varje dag, och jag hoppas du ger den på nöten ordentligt!!!
Kram Kerstin <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar