söndag 8 januari 2012

Valpcoma!!!!

Nu är det länge sen sist igen....hm....men mitt liv är så himla rörigt till och från. Mest till om jag ska vara helt ärlig......men det beror till största del på att jag har grava koncentrationsproblem, och ett uselt minne. Alltså stökar jag till det alldeles på egen hand :/
Nåja....till viss del hjälper min underbara lilla 13 veckors valp Puuma till :)
Ooooo så mycket kärlek man får av hundar.....men fasen vad tid och energi de kräver från början!!!! Jag hade helt förträngt det sen Diva var liten......
Hämtade den lilla parveln den 7/12 på en fredag, och tänkte vara "mammaledig" en vecka. Nu gick inte det så bra, men jag kunde jobba hemmifrån till största delen, och ta med dem på jobbet när jag var där. Men pust och stön vad man blir avbruten hela tiden med allt springande ut och kissa. Och allra roligast är att jag har 5 trappor att springa ner och upp igen 100000 ggr om dagen......hm väl genomtänkt så här i vintertider, när man måste packa på sig som en eskimå bara för en liten 5 sekunders kiss :)))

Men man får så otroligt mycket kärlek så det är värt allt springande......och vem vet.....man kanske får en helt ny figur på köpet :)))
Har gått ner 2 kilo under julen så hoppet finns :))
Det enda jag riktigt, riktigt saknar är att få sova ut tills jag vaknar av mig själv......men snart så!!!
Jag och Uffe har bokat en tripp till Teneriffa den 24/1.......alltså snaaaart.......och då jäklars ska jag bara vila och slappa i en solstol. Och sova tills jag inte orkar längre :)))
Som tur är ska farmor ta hand om Puuma medians vi är borta ( det var hon som såg till att jag blev med valp) så nu får hon ta sitt ansvar :)) Supergulligt av henne......annars hade det inte gått. Barnen har ju fullt upp med jobb och skola så det hade inte funkat när hon är så liten och behöver så mycket tid och kyssar :)))

Just nu försöker jag lära båda hundarna att inte sova i sängen, så det är lite gråt och tandagnisslan här i sovrummet......men skam den som ger sig.......får inte vekna som jag alltid gör när de tittar på mig med sina sorgsna ögon......eller så får jag köpa en egen säng åt Uffe, som är den som inte vill ha dem i sängen....hehehe.....vi får väl se hur det blir :)

Nej nu blev det lugnt och tyst här så bäst att försöka sova lite!!!
Kram och hej!!

1 kommentar: