måndag 29 augusti 2011

Update!!!

Har blivit ett långt uppehåll igen....suck, jag är hopplös!!!! Men en snabb update över halvåret som gått......
Våren sprang väl på som vanligt......kommer verkligen inte ihåg :/. Men sommaren har varit alldeles underbar <3 Jag, Uffe, Jesper och Fredde har varit till USA i 2 veckor!!!! Vilken sanslöst härlig resa!!! Jag som aldrig haft nåt sug på att resa till USA är nu helt såld!!! Vi flög till New York den 2/7....bodde 2 kvarter från Empire State Building, och mittemot Madisson Square Garden på hotell Pennsylvania. Standarden på hotellet var helt OK, men läget var oslagbart :)))
Vi fick uppleva deras nationaldag 4/7.......helt makalöst fyrverkeri som höll på i ca en halvtimme. Och hur mycket folk som helst överallt. Blev lite orolig över terrordåd när det var så mycket folk samlat på Manhattan.....men det var lugnt :)
New York har så mycket att bjuda på, så det blir garanterat många resor dit framöver. Helt galet bra shopping det lilla vi hann med på 5 dagar. Vi tog även touring buss, och såg massor.....det är verkligen att rekommendera så man får en överblick över stan. Och att man hoppa av och på vars man vill på rutten. Downtown Manhattan var jättekul, medan uptown var sådär......been there, done that.....kul att ha sett men inget jag behöver se igen.

På den sjätte dagen hade vi bokat hyrbil, och styrde kosan mot Miami :) vi hade planerat 3 övernattningar efter vägen ner, men inte vars......vilket var väldigt spännande och kul!!! Stannade först i Washington och såg det viktigaste = Verizon Center, deras hockey arena. Vita huset, Capitol Hill m.m......körde nog många mil inne i den stan då gps:en och vi inte riktigt var på samma våglängd :) Men vilken otrolig skillnad det var i jämförelse med New York......det var så lugnt och städat, och trafiken flöt på utan ett evigt tutande :)
Men vi stannade inte över där, utan försökte avverka så många mil som möjligt första dan.
Det är 214 mil från New York till Miami, och vi körde ca 70 första dan. Så vi stannade utanför Richmond på ett typiskt ( tv) motell med en mycket efterlängtad pool......lovely <3
Dag två körde vi bl.a., genom Daytona Beach.....kollade in deras ovalbana, och körde nere på The beach.....vilken sand.....kändes precis som att gå på potatismjöl....skitfränt!!! Dit vill jag tillbaka.... Vi passerade även Cape Canaveral och tittade in på Kennedy Space Center......gissa om jag blev lite putt då vi fick veta att vi missat den sista uppskjutning av rymdfärjor med EN dag.....jag som är ett Space freak fick faktiskt tåren i ögat :(. Hm.....hade jag vetat detta hade jag styrt upp planering efter det!!! Nåja, jag har varit där iaf....

Väl framme på Miami Beach på fjärde resdagen känndes det som att ha kommit till himlen.....inte för att vi var less på bilresa det, utan för att det var Sååååå maffigt!!!!! Vilka bilar, palmer, hus.....ja allt!!!!! Suck, jag blev helt kär....
Där ska jag pensionera mig och önskar köpa en lägenhet....... Där finns allt!!! Kanonbadstränder med badkarsvarmt vatten. Bra shopping. Rent och fräsch överallt.
Vi hade hotell på stranden och stannade där i 8 underbara nätter/dagar.......vill tillbaka NU :))))

En av dagarna bilade vi ner till Key West för att ev, åka ut på en havsfisketur.....men vi ville fiska efter Blue Marlin och det var inte säsong för dem då......de nappar i Dec, Jan :((( Så då skippade vi fisketuren och körde ner till vägens ände.....drack kokosnötter......sökte hotell, men alla var fullbokade (trodde det skulle vara lika enkelt att få tag på det som under resan ner till Miami) så tji fick vi och bestämde att köra de 4 timmarna tillbaka till Miami så vi skulle slippa sitta i bil en dag till. En sak som rätt frän efter vägen var att det var höga stängsel på sidan om vägen när vi körde genom Everglades......annars skulle vi nog sett krokodiler på vägarna. Nu fick vi bara se dem på ett zoo, men jag och Uffe kommer attt åka ut på en swamp båt tur i Everglades nästa gång vi åker dit......grabbarna var inte så sugna på att bli uppätna, så det blev inget denna gång :)))

Vilket vansinnig ordbajsande det blev nu.......men jag rycktes med av alla minnen som strömmade över mig :))))
En underbar och oförglömlig resa, som jag aldrig kommer att glömma!!!
Och att få tillbringa så mycket kvalitetstid med mina älsklingar kommer alltid att värma mitt hjärta <3 Tack för att jag fått dela detta med er <3 Det enda som saknades var älskade Sandra och Andreas som inte kände för att åka på bilsemester med vår galna familj.....något de ångrade sen :))) Men vi får hitta på något skojsigt med dem oxå här framöver.

Nej nu vill hunden ut på en kvälls/ natt prommis....så jag säger over and out för nu :)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar