måndag 19 oktober 2009

Jeppe flyttar hem!

Tjoho....Jeppe har flyttat hem ;P Visst hade jag lite delade känslor inför det......han fick en otrolig hockey utbildning där....något som jag är osäker på att han kan få här i Luleå. Men som han sa att om hjärtat inte är med till 100% blir inget man gör riktigt bra........så klokt...så klokt.
Nu hade han en enorm tur att få börja på hockeygym här i Luleå. Allt hände bara på nolltid, några dagar från att han bestämmt sig så var han hemma, och skolan var fixad o klar.....det som är menat att ske det sker...känns det som ;)

Jag fick det en smula stressigt bara.....Freddes rum var fortfarande under renovering som avstannat i somras, och han bodde i Jeppes rum. Nu skulle Jeppe hem.....jag och Fredde la nytt golv i Freddes rum på en fredagkväll......fasen vad duktiga vi var......jag använde t.o.m elsågen som jag annars är livrädd för :) Tänk vad man kan när man sätts under press.....
Sen rasslade den helgen iväg med byggande av ikea möbler och inredande av båda grabbarnas rum................kul, men totalt utpumpande..............jag har legat typ i coma hela förra veckan och försökt återhämta mig, o knaprat värkpiller som aldrig förr :(.....
Men nu denna helg har jag tagit det ganska lugnt......kännt efter först innan jag kastat mig in i nåt projekt.
Så det enda som hänt här är lite storkok av kött, varit o kollat på J-20 matchen i söndags, samt storstädning. Största grejen var att jag äntligen fått upp gardiner i vardagsrummet........har inte haft några sen jag slet ner julgardinerna i januari.......då kändes det som att det var viktigt att få in ljuset.....men nu vill jag grotta in mig och överdosera värmeljus......höstmyyyyys!!!
Puss o kram....

1 kommentar: