lördag 26 april 2014

Dubbel längtan :)

Vad härligt med lördag :)
jag ligger länge kvar i sängen och njuter av fågelkvittret utanför fönstret, och det fina vädret.
Jag har inga planer för denna helg, mer än att påta i trädgården och göra endast vad jag har lust med...härligt!!

Just nu befinner jag mig i ett alldeles längtigt tillstånd. Älskade Fredde kommer hem på fredag från Bulgarien. Och som jag har saknat och längtat efter den ungen i ett halvår nu, mamma hjärtat bubblar och tar hoppsasteg i ren och skär lycka :)
Sen väntar vi även på släktens mycket efterlängtade nytillskott, mosters lille hjärtegryn, som tydligen trivs alldeles förträffligt bra i syster ysters mage, och gosar nu på övertid därinne :)
Ja spännande tid är det verkligen!!
Jag har telefonen med mig överallt i väntan på det stora samtalet, att nu är de redo att åka in.
Jag har minsann fått det ärorika uppdraget att skjutsa in dem på BB när det är dags, så då är jag ju lite halvt med i arbetet jag också :)

Ska nog åka förbi dem i helgen och tvinga i henne lite ricinolja, och köra runt henne på guppiga vägar, för det får en längtande blivande förstagångsmoster göra :)
Sa jag att jag längtar galet mycket!! <3

Ja herregud vad pirrigt allt är, tror faktiskt att jag ska börja helgen med en frulle och sen åker jag i all hast till "magen" och försöker locka ut henne :)

Hoppas att ni alla får en härlig helg, även ni som kanske måste jobba. Och så håller vi alla tummar och tår för att jag ska få ut "mitt" mirakel ur magen!!

//Kerstin

1 kommentar:

  1. Oh vad härligt, tänk vad mysigt sanrt är det dags för Katrin :) ja lagom mysigt och ligga där o plågas men sen efteråt.... du har varit med om flera stycken andras förlossningar du. Men du ska inte vara med om denna, bara köra dit dom? Härligt....

    Har ett halvår redan gått, tiden går så fort, kan tro du skuttar på tå i väntan att Fredde kommer. Dubbel härligt :)

    SvaraRadera