fredag 10 augusti 2012

Idag har jag varit otroligt trött och segstartad efter att ha farit fram som en furie igår....Gjorde en rejälare städning, tvättade och vek massor av rentvått som legat i högar och stuckit mig i ögonen....länge....men nu är det gjort!!! Kan tyvärr inte säga att jag ska skärpa mig, för min tid el, ork räcker inte alltid till vikdelen av tvättandet....ja vanliga kläderna viks när de torkat på sträcket, men lakanen, handdukarna och underkläderna från torktumlaren hamnar alltid i en korg, som sen växer explosionsartat eftersom jag tvättar minst 2 maskiner om dan.....och hur kul är det att vika lakan och sånt....:((( Nåja nu är det gjort iallafall....och det känns superskönt!!! Hann även iväg och handlade lite mat igår.....tyvärr hade jag inte skrivit nån lista eller gjort nån planering av matchema....så det blev lite si och så med det. Inte så många mål mat, så det blir att åka in igen på söndag....men denna gång med en planerad lista för en vecka :))) Idag kommer jag att åka in och jobba några timmar på em, sen blir det slappande framför tv-n resten av kvällen :))) LCHF mässigt har jag varit strikt på matbiten, men faller i träsket vad gäller godsaker nångång då och då.....inte bra :((( Får aldrig riktigt igång ketosen, eller får bort sötsuget om jag håller på så här......morr.....Skärpning Kerstin!!!!! Har fortfarande +0,7 kvar till vikten innan Miami.....försöker skylla på min "lingonvecka".....men vet ju att det inte är där det sitter ;) Men jag har även haft lite ledkännigar, så jag vet att jag måste skärpa mig och komma på banan innan höstens surväder börjar igen!!! Sonen som har IBS och gått över på LCHF har faktiskt börjat märka skillnad i magen. Han fuskar ju med annat lite till och från....mest till senaste tiden....men nu har IBS medicinen från Apoteket börjat hjälpa, vilket den inte gjort tidigare.....så jag tror att det är kosten som gör mycket för honom. Och skulle han köra lite striktare, utan Ben &Jerry glassar, och helt omvända dygn, så tror jag på underverk......sommarlovet är ju slut snart så då får vi se!!! Nu ska jag fortsätta titta på os en stund till innan jobbet. Ha en härlig fredag allihopa!! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar