tisdag 1 december 2015

I lervällingen intet nytt….

Tja som rubriken lyder så har det inte hänt nåt hejjigt på väderfronten härute på havsbandet. Det kom kyla och snö som höll i sig i några dagar som en liten försmak på det man längtar efter...men tji fick vi för det töade bort och blev precis lika lerigt som innan :/
Inte ens hundarna eller speciellt Diva vill ut på vägen och promenera i leran. Hon stretar emot som att man drog en stock på tvären liten som hon är med sina 4,5 kilo, och det skyller jag direkt på hennes 50% Jack Russel gener.
Tror att hon också längtar efter snön som hon älskar, då är det tvärstopp att få in henne istället :)

Nu springer tiden iväg så fort så man knappt hinner med, tycker att det bara är fredagar hela tiden. Veckan hinner knappt börja så vips är det fredag igen.
Detta skulle ju vara kalas om man var en vanlig anställd...men just nu hinner man knappt med det man ska under veckorna och ofta får man jobba några timmar under helgen också.
Så nu under december önskar jag fler veckodagar åt folket!!!

På tal om december så är det ju så himla mysigt med allt julpyntet som piggar upp en. Jag eldar ljus som en galning (till Uffes förtret), men det är ju så himla stämningsfullt.
Men det blir ju en aning varmare här inne då, lovely tycker jag men svettigt enligt honom.
Vi har så helt olika termostater i våra kroppar så det nästan blir krig om hur varmt/kallt vi ska ha det här hemma.
Jag är ju tydligen extremt frusen och han måste ha kommit in i nåt himla manligt klimakterium med tanke på hans perklande över värmen.
Skulle faktiskt tycka att det skulle vara skönt att få lite värmevallningar själv också, vars håller det där jäkla klimakteriet hus nånstans???
Hålla på med lingonveckor och frysa röven av sig till ingen nytta när butiken ändå är definitivt stängd känns ju ganska onödigt!!

Vi fick förresten tapetserat och målat färdigt både Freddes och vårat sovrum, och jisses så fint det blev!!
Jag skulle kunna ligga kvar i sängen hela dagarna och bara njuta av hur mysigt och ombonat det är :)
Nu är det bara resten av huset kvar, men det ska jag inte ens börja organisera med förrän till våren tidigast. Och då ska vi inte göra det själva eftersom det blir många väggar med mycket underarbete som krävs, och det skulle aldrig min nacke palla.

Nej nu måste jag pallra mig upp i sängen och försöka sova. Det har bara blivit sämre med sömnen den sista månaden, och till stor del beror det på all värk jag haft/har konstant just nu...merde...vad less jag blir.
Fast jag vet ju vad det kommer sig av, och då är det väl bara att stå ut.

Gonatt världen.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar